tisdag 28 december 2010

Stilleben

Det händer inte så mycket här. Stilla liv, på ett behagligt sätt. Det var bara det jag ville säga.

Jag går upp tidigt och har fortfarande inte tröttnat på att sitta med första kaffet på balkongen för att vänta på att solen ska ta sig upp över kanten där borta i öster.

När Cilla kommit upp går vi en rask promenad längs stranden, som många andra. Min spanska är inte helt pålitlig men ofta tycker jag mig överhöra de spanska damerna prata om mat när de går i grupper om tre eller fyra precis så fort de kan utan att tappa andan. Man blir bra hungrig lagom till frukosten, som intas på balkongen.

Citrusfrukterna är fantastiska nu. Vi köpte en trekilospåse klementiner i går, snart slut.

Har ingen plan för nyår. Går kanske en sväng till Fuengirola centrum i dag, kanske försöker boka bord på en argentinsk restaurang som vi har spanat in, ser lockande ut. Eller så skålar vi stilla vår cava på balkongen, lockande det också. Cillas mat är oftast bättre än krogarnas, alltid mer prisvärt hur som helst.

Har inte så mycket planer i övrigt heller. Försöker bestämma oss om vi ska hyra här en månad till, och se vad som händer när man tar det lugnt en längre tid. Alternativen är mer spännande, men de kan vänta. Det finns väl en tid för allt?

2 kommentarer: